Piętrowa Bipa trzeciej klasy

Pierwsze dwupoziomowe wagony budowane w Görlitz dla kolei Deutsche Reichsbahn dodatkowo oznaczano radziecką strefą kontrolną USSR-Zone.

Prezentowany wagon pochodzi z 1952 roku, a jego wyposażenie wnętrza dostosowano do standardów klasy trzeciej. A my polecamy zwrócić uwagę na wózki tego pojazdu, gdzie montowano w nich jeszcze koła szprychowe!

opracowanie: Norbert Tkaczyk, źródło fotografii pod ilustracją

2 Comments

  1. Jakie koła szprychowe? To wózek technologiczny na czas procesu produkcyjnego.
    Potem osadzano na wózkach Goerlitz III lub IV o rozstawie 2800?, których projekt pochodził jeszcze z połowy lat 30 (podobnie jak zespołu piętrowego dwuczłonowego który stał się po wojnie pierwowzorem dla nowoprojektowanych wagonów Bipa)

    • Dziękujemy bardzo za przesłany komentarz i uwagę oraz uzupełnienie materiału. W okresie produkcji wspomnianych wagonów kursowało po torach Europy jeszcze całkiem sporo 2-osiowych wagonów towarowych z kołami szprychowymi.
      Dekadę wcześniej budowane BR52 czyli PKP Ty2 także miały w osi tocznej koła szprychowe lub pełne. Zależnie od wersji i zakładu produkcyjnego. Zdjęcie nie jest doskonałej jakości.
      Cieszymy się, że mamy tak wnikliwych czytelników.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *