Nowy most kolejowy przez Odrę w Opolu

Od czerwca pociągi jeżdżą po nowej przeprawie i otwartym torze nr 2.

Od początku czerwca PLK S.A. oddała wreszcie długo wyczekiwane przeprawy kolejowe na trasie Opole Główne – Opole Zachodnie w ciągu międzynarodowej trasy E30. Po zmodernizowanym torze nr 2 oraz mostach: na Kanale Młynówka, Odrze, Kanale Ulgi i wiadukcie nad ulicą Prószkowską jeżdżą pociągi. To remont kapitalny i modernizacja zarazem tego odcinka.

Również na stacji Opole Główne trwa dalej modernizacja węzła. Ukończono sporo prac związanych wymianą torowiska i zmianą geometrii oraz wymianą na nową sygnalizację świetlną, sterowanie oraz trakcję elektryczną. Peron II ponownie jest peronem tranzytowym. Mimo wszystko w godzinach szczytu lub poza nim zdarzają się niestety nadal opóźnienia. Wydaje się, że są one mniejsze w związku z płynniejszym ruchem wyjazdowym.

Obecnie ekipy remontowe przystąpiły do przebudowy toru nr 1 i rozbiórki części przęseł mostowych na wspomnianych budowlach oraz przede wszystkim rozbiórce starego, nitowanego mostu na Odrze. Za jakiś czas znów się pojawimy nad Odrą i zobaczymy co nowego …

opracowanie i realizacja filmu: Przemysław Ślusarczyk

Dodaj komentarz

Skip to content